Enter your keyword

post

Интересни факти за рекламата

Интересни факти за рекламата

animation

Знаете ли че …

  1. Ежегодно в света се харчат за реклама повече от 500 милиарда долара.
  1. Към 65 годишна възраст човек е гледал над 2 милиона рекламни клипа.
  1. Стандартният билборд за първи път е бил реализиран в САЩ през 1900г.

  1. Средно-статистическо дете гледа около 40 000 рекламни телевизионни клипа годишно. Това прави повече от 100 клипа дневно.
  1. Рекламите на детски стоки са пресметнати по така наречениия „фактор на досаждането” (nag factor). Те вдъхновяват децата да купуват определени продукти, които да ги ‘направят’ по-популярни сред връстниците им. След това е въпрос на време и родителско търпение. Според проучвания, средно- статистическите американски тийнейджъри трябва да искат родителите им купят нещо от реклама 9 пъти, преди родителите да се съгласят с покупката.
  1. Обект на най-много жалби е бил австралииски клип за еректилна дисфункция на клиника “Advanced Medical Institute”. За да демонстрира ефективното лечение, жена от сюжета на клипа е използвала мъжка ерекция като трамплин за да достигне нещо от висок шкаф.

реклама лед

  1. За да се избегне разстопяването на кубчетата лед при снимането на реклами, те се правят от пластмаса а мехурчетата от газировката се постигат с перилен препарат. За постигане пък на по-добра пропускливост на светлина в напитките – просто се разреждат с вода.
  1. Учени от Американски университети са установили, че фармацевтичните компании харчат два пъти повече пари за реклама отколкото за изследвания.
  1. Знаменитата реклама на „Marlboro” с каубоя се е появила през 1955 година и отначало за основен мъжки образ са използвани най-различни персонажи: спортисти, майстори на оръжия, капитани и др. Най-голям успех обаче имал суровият каубой. Трима от актьорите, снимали се в рекламите обаче по-късно починали от рак на белите дробове и марката се сдобила с прозвището „Убиец на каубои” (Cowboy Killer).

  1. През 2013г. стойността на 30-секунден клип излъчен по време на «super bowl» (шампионата на НФЛ на САЩ) е била 3 милиона долара.
  1. Използването на сексуални образи в рекламата съвсем не е нещо ново. Изображения на разголени жени могат да бъдат открити в печатната реклама на тютюневи изделия още през 19 век.

реклама секс

  1. Цяло женско тяло се използва много рядко в рекламите. Най-често тялото се “разчленява” и всяка част се използва по отделно. Този способ в рекламата е най-често критикуван, защото носел скрито  послание за насилие върху жените.
  1. Много изследователи са на мнение, че рекламата се явява най-значителна и най-влиятелна форма на изкуство на земята.
  1. Рекламата на Apple Macintosh “1984” е била показана само веднъж по време на «super bowl» , но сложила сериозен отпечатък върху цялата реклама след това. Заснетият спот от режисьора Ридли Скот бил първообраза на “ивент маркетинга”, лансирайки мнението че налагането на продукта не е по-маловажено от самият продукт.

  1. За първи път хомосексуалисти са били показани в реклама на IKEA през 1994г. Марката е пуснала рекламен клип в който двойка мъже се лутали из магазина в търсене на мебели.
  1. През 2009 г. е била забранена реклама на Disney за прекалена сексуалност. На постера била изобразено момиче облечено в тениска, на която имало надпис „Повдигни ми тениската, за да видиш повече”. Всъщност това била реклама на “Adventureland”.
  1. В рекламите, часовниците със стрелки винаги показват 10 часа и 10 минути. Тази „усмивка” не позволява на гледащите да имат неосъзнато чувство на депресия.

  1. Американската асоциация на психолозите е установила, че деца до 8 годишна възраст не са способни да оценяват критично рекламите и приемат всичко за честно, правдиво и обективно.
  1. Производителите на сладки газирани напитки са похарчили за реклама през 2006г. 492 милиона долара. За сравнение производителите на мляко Milk Processor Education Program, инициатори на кампанията “Got Milk”, са похарчили само 67 милиона долара.

реклама бонбони

  1. Повече от половината деца заявяват, че покупката на рекламирани стоки им носи увереност в себе си.
  1. Първато платено рекламно съобщение в САЩ е било през 1704 г. – реклама на недвижими имоти в Лонг Айлънд.
  1. Най-скъпата политическа реклама е била за избор на президент в САЩ през 2008г. – $ 2.6 милиарда долара. Кампанията на Барак Обама е струвала $310 милиона, а на неговият опонент Джон Маккейн – $136 милиона.

слънце реклама

  1. В рекламите най-често използваната техника е „Условия за ефективност”: рекламираният продукт се обгражда с детайли, които предизвикват положителни емоции. Например праховете за пране е най-добре да бъдат заобиколени с цветя, слънчева светлина, деца и др. Установено е, че многократното показване на марката в такава среда създава положително отношение на потребителя към рекламираната стока.
  1. За мотивиране на хората към покупки, рекламите непрекъснато експлоатират психологията на потребителите. Така например най-често използвани в рекламите са инстинктите – страх, секс, достойнство, самосъхранение, подражание и жажда за власт.
  1. Изследвания показват, че многократно въздействие на едва забележим дразнител създава „ефект на експозиция”, който усилва позитивното възприятие към обекта. Например въпреки, че болшинството хора не се впечатляват от интернет банерите, рекламата все пак формира положително отношение към рекламираният продукт.

  1. Най-новите изследвания показват, че най-добрия начин да се убеди скептик да купи нещо е да не се използват никакви факти в рекламата и да се акцентира на емоционалната страна. И обратно – хора които не са склонни към скептицизъм най-добре би ги убедило използването на голям обем факти .
  1. Най-голяма група от рекламодатели е групата на хранително-вкусовата промишленост.

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Post

No Comments

Add your review

Your email address will not be published.