Enter your keyword

post

Как работят борсите за линкове?

Как работят борсите за линкове?

Tърсачките присвояват показател за авторитетна всеки сайт и всяка страница поотделно. Колкото повече линкове за страница е видял робота онлайн, толкова по-голям е авторитета на страницата. Толкова по-близо е и сайта до началото на издаване при равни други условия. Предполага се, че авторите на страници няма просто така да споменават другите ресурси на сайта си. Линковете се появяват ако автора е решил че някакъв материал е интересен за читателите му.

Защо е важно да имаме линкове

Не е тайна, че от позицията на комерсиален сайт в издаването на резултати от търсенето зависи каква част от пазара ще си присвои компанията. Всяка стъпка може да донесе солиден бонус към оборота на компанията. Тук на арената се появяват специалистите по оптимизация на сайтове. Първият начин за увеличаване на показателите на сайта е била регистрацията му в различни тематични и не особено тематични каталози и публикацията на линкове по дъски за обяви. В колкото повече такива каталози е бил споменат сайта толкова по-висок е бил рейтинга му. Само че, разработчиците на търскачки достатъчно бързо са стигнали то извода, че каталозите си пречат и по-голямата част от тях не добавят авторитет, и така се появил механизма за песимизацията на сайтове. Сега добавянето в каталози е не само неполезно но и по-скоро може да попречи на сайта да се развие.

Линк билдинг

Следващата стъпка е закономерна – комерсиалното разместване на линкове по сайтове. Естествено, създателите на сайтове са живи хора, които в по-голямата си част даже не са против да припечелят от създаденото от тях. И в по-голямата си част са готови, срещу малка сума, да упоменат някой комерсиален сайт в страниците си. Въпроса е – как да съберем тези, които искат да купуват със тези, които са готови да продават и как адекватно да се оцени стойността на такава услуга?

Борси за линкове

Тази ниша са заели борсите за линкове. Бизнес идеята е проста. Собственикът на сайта регистрира проекта си в системата и помествайки специален код, предоставян от борсата, определя място на своите страници за публикацията на един или няколко линка. Парите от сметката на рекламодателя ежедневно отписват и начисляват пари в сметката на уебмастъра след отчитането на комисионната система. Борсата за линкове се явява като посредник по продажбата на рекламни места, поема отговорноста за точността на начислените средств и проследява коректното разместване на линкове.

Цена на линк

Въпреки че стойноста за поставянето на линкове на своите страници разпорежда уебмастъра фактически тя се определя от пазара. Колкото по-голямо е търсенето толкова по-високи са цените. При търсенето на рекламно пространство всеки купувач си избира страници с показатели и цена за поместването на реклама която го устройва. Критериите по които се определя пазарната стойност за поставянето на линк са:

  • Наличието на страницата в индексите на търсачки.
  • Google PR на страницата.
  • Google PR на целият сайт.
  • Количеството външни линкове от страницата.
  • Количеството продаваеми рекламни места на страницата.
  • Нивото на вложения в страницата

Съответно, продавайки рекламни места на страниците от своите ресурси, уебмастъра си определя стратегията. Струва ли си опита в повишаването на цените за да се продадат по-малко линкове за повече пари или обратното, да се понижат цените за да се увеличат продажбите. Очевидно е едно, колкото по-висок е рейтинга на сайта и пълноста му, толкова по-голям е потенциалната печлба на уебмастъра.

Модули на борса за линкове

По този начин типичната борса за линкове, изхождайки от назначението й трябва да включва следващите модули:

  • Интерфейс на уебмастъра за добавяне на сайтове в системата, управлението на цените и поставянето на рекламни линкове.
  • Интерфейс на оптимизатора за купуване на линкове и управление за поставянето им.
  • Софтуер, издаващ код за сайта- рекламна площадка при преглед на страницата от потребител.
  • Роботот за автоматична индексация на сайта и търсенето на още нерегистрирани страници.
  • Робот-тестер за поставени линкове, който трябва редовно да обхожда страниците на сайта и проследява коректното поставяне на линкове.
  • Система за уведомяване на потребителите за промени – покупки/продажби, финансовото състояние и т.н.

При това уебмастъра поставя на страниците на своя сайт код написан от борсовите програмисти, който при запитване за показване на страницата се обръща към борсата за да получи текста на линка, в случай че рекламното място е вече платено. За да се намали натоварването на борсовият сървър се кешират запитванията. Тоест запитването към сървъра не се случва при всяко зареждане на страницата, а в съответствие със зададеният график, наприме – не по-често от един път на денонощие. Текстът на линка се поставя непосредствено в html код генериран от страницата по такъв начин, че да не се отличава от естествените линкове поставени от уебмастъра.

Кратък преглед

Sape

Една от първите борси, фактически пионер на пазара. Опростен механизъм, голямо количество рекламодатели и площадки. Названието Сапе вече е станало нарицатело сред уебмастъри и оптимизатори.

TrustLink

Уверено диша във врата на Сапе. В системата се приемат сайтове чрез внимателен подбор за качеството на самия сайт. Удобна е за по-ефективното развъртане или за изкарването на пари на действително добри сайтове. С неща направените изключително за изкарване на пари е по-добре да не се пробвате.

MainLink

Наблягат на продажбата на рекламни места на първи страници, макар че и останалите също толкова активно навлизат в бизнеса. Показват статистика, според която в системата са въвлечени двойно повече участници отколкото в Sape. Напълно възможно.

Setlinks

Млада, но активно навлизаща в боя система. Освен с продажбата на линкове работят и в сектора за платено поставяне на статии. Изглежда имат най-високият процент партньорски вноски във връзка с необходимоста да отвоюват своето парче от рекламният пай.

 

Бъдещо развитие

Очевидно е, че тези борси поставят прът в предавките на механизмите на търсачките. Ето защо разработчиците на търсачки са обявили война на платените линкове. В началото са се опитали да се борят непосредствено със сайтовете на които се поставят платени линкове и сайтовете до които водят. Но в крайна сметка на равно със боклучавите сайтове пострадаха много действително добри и полезни ресурси. Сега алгоритмите се усъвършенстват с това, че платените линкове имат по-малко влияние при издаването на резултати. Борбата продължава с променлив успех, но явно това е въпрос на време.

Както си отидоха в миналото каталозите с линкове, така и ще си отидат рекламните блокове за линкове. В най-близко бъдеще, вероятно, за контентните линкове (линкове вътре в статиите), които активно се предлагат от борсите и за платеното поставяне на статии. Но за това ще говорим в друга статия. А за сега – търгуването със линкове е, едва ли не, единственият реален приход на страниците за информация и е ефективен начин бързо да се развърти нов проект в мрежата.

Източник: howitworks.iknowit.ru

No Comments

Add your review

Your email address will not be published.