Enter your keyword

post

Как работи контекстната реклама?

Как работи контекстната реклама?

Всеки създател на интернет страници рано или късно стига до мисълта, че би било добре да поизкара нещо. Най-очевидното решение е публикацията на рекламна информация на тези компании които са готови да влагат средства в развитието на търговската си марка или конкретни продукти. Тогава начинаещият уеб-мастър започва да мисли по следният начин. Така, моят сайт за порцеланови слончета е вече с посещаемост 29 човека на ден. Трябва да се обърнете към компания-производител на порцеланови слончета и да й предложите да рекламира продуктите си в сайта. Той намира такава компания и пише по указаният електронен адрес съответстващото комерсиално предложение. И получава отговор… по- скоро, не получава никакъв отговор. Или – учтив отказ, благодаря за вниманието, но в даденият момент… и т.н. След няколко такива експеримента, уебмастъра започва да разбира, че общо взето за големите акули в бизнеса сайта не е интересен.

Рекламни мрежи

И тогава обръща внимание на рекламните мрежи. Контекстовата реклама се състои от кратки блокове рекламна информация чийто текст, като правило е свързан със съдържанието на сайта. Става дума за големи рекламни мрежи в които се използва голямо количество страници на сайтове-партньори-рекламни обекти, и се публикува реклама на голямо количество рекламодатели. По този начи, системата за контекстова реклама практически винаги може да избере реклами съответстващи на съдържанието на дадена страница.

Сложно е да се каже кой е измислил първата система за контекстова реклама. Засега неоспорим лидер е Google AdSence в англоезичната част на мрежата. Ежедневно се превъртат милиарди реклами и се извършват милиони кликове на сайтове рекламодатели.

Алгоритми за контекстна реклама

Как работи. В основата, както винаги е база данни. В даденият случай тя включва в себе си БазаОбяви и БазаРекламниСтраници. Собственика на сайта – рекламният обект – поставя на своята страница част от кода даден му от рекламната система. При зареждането на страницата този код провежда запитване към Системата, за да получи необходимата реклама. В БазаОбяви на всяка реклама съответства набор ключови думи, при чието наличие Системата взима решение дали да покаже или да не покаже дадена реклама. Съответствено, в БазаРекламниСтраници на всяка страница се съпоставя набор ключови думи. Разликата се състои в това, че ключовите думи за реклами се пишат от рекламодателя, а за страници – от специален програмен модул.

Роботът периодически изчита страниците на които е поставен скрипта и и обновява набора ключови думи съпоставени на дадена страница. Обикновено роботът обработва страницата толкова бързо, че правилната реклама успява да бъде показана при най-първият преглед на наскоро създадена страница. Тоест се случва следното:

  • Потребителя зарежда страницата на сайта с рекламен модул. Показва му се съдържанието на страницата, но мястото на рекламния блок за момента е празно.
  • Скриптат изпраща запитване към сайта на Системата за съдържанието на модула.
  • В БазаРекламниСтраници се добавя нова записка – новата страница и се пуска робота
  • Робота изчита страницата, провежда синтактически анализ на съдържанието, заглавието и служебната информация на страницата и съставя набор ключови думи.
  • Системата съпоставя ключовите думи със думите от БазаОбяви и формулира необходимата реклама за скрипта.
  • Скрипта поставя рекламата на страницата.
  • Рекламата се появява на екрана на потребителя в установено място на страницата.

Затова рекламите се появяват със закъснение. Ако в страницата се влиза често, закъснението е по-малко защото не се налага на Робота да прочита страницата при всяко нейно зареждане.

Пари от контекстна реклама

Къде са парите? Парите, в този случай се начисляват от кликовете. Рекламодателя задава стойността на клик по даден линк. Системата фиксира клик по линка, отписва необходимата сума от сметката на рекламодателя и я начислява на издателя, прибирайки солидна част от печалбата. Декларира се разпределението на доходите в рамките на 50/50, но има сериозни основания да се смята, че все пак на Системата си заделя по-голяма част.

Как системата определя кои от рекламите да се показват и кои не? Тук като регулатор се явява механизма на аукциона. Очевидно е, че Системата изгодно показва скъпи обяви, от които Системата прибира по-големи приходи. Точно тях ги показва, докато не се изразходва рекламният бюджет на рекламодателя. След това може да се премине към по-евтини обяви. Когато свършат и те, на ход е безплатната социална реклама. По този начин рекламодателят винаги има избор – да установи високата стойност на клика и бързо да привлече голям поток посетители за своя сайт или да разтегне потока във времето, но за същата цена да получи по-голямо количество посетители.

Приходи

Конкретните суми които е възможно да бъдат изкарани с помощта на контекстовата реклама силно зависят от тематиката на сайта, посещаемост, разместването на реклами и тн. Нашия опит показва, че при около 1000 посещения средно на ден прихода в края на месеца е 10-15 лева. С интерес бихме научили вие как се справяте.

Източник: howitworks.iknowit.ru

 

Related Post

No Comments

Add your review

Your email address will not be published.