Enter your keyword

post

7 съвета как да организирате времето си

7 съвета как да организирате времето си

Научете как да се оптимизирате времето си през деня, за да се освободите от стреса и да свършите всичките си задачи.

Лу Герстнер, бивш изпълнителен директор на IBM, е казал Никога не позволявайте на никого да притежава времето ви. Толкова е просто и очевидно. Винаги когато игнорирам този съвет, ставам стресиранан и не продуктивен. Постепенно се научих да планирам и тази рутина промени всичко в живота ми. Ето някои неща, които ми помогнаха да управлявам графика си:

Създаване на рутина

Без значение къде работите трябва да си създадете рутина. Разграфете времето си на блокове и поставете задачи в тях. Това, което не е било планирано не се изпълнява. Ако искате свободно време, организирйте си го. Тази рутинна може да се променя през времето, новинаги е добре когато имаме план.

Блокове за срещи и обаждания

Например, ако трябва да правите срещи на вън, отделете два дни от седмицата за тях.  Направете същото и за срещите в офиса.Организирайте по този начин и разговорите си.

Оптимизиране на времето според различните срещи

Лично аз съм сега е фен на срещите по 30 минути и разговори до 10 минути. Мисля, че последните са чудесен начин за първоначално контакт с някого или получаване на съвет. Можете да направите това чрез Skype или Google Hangouts, ако искате да видите човека, а не само да го чуе. Кратки разговори ти позволяват да бъдеш конкретен.

Не съм привърженик на срещите между непознати хора. Предпочитам хората да се познават предварително, така срещите са по-забавни и продуктивни. Ако това е първият път, когато разговаряте с някого, по-добре да го направите по телефона или на 30 минутна среща. Ето няколко видове срещи, които може би искаш да си запишеш:

  • 30 минути в офиса, за да се запознаете с някого или да влезнете в час по някоя тема.
  • Срещи по 45 минути извън офиса. Оделете си 15 минути за придвижване.
  • Обаждане до 10 минути, за да получите или дадете съвет.
  • 15 минути на крак, за ежедневни срещи.
  • 30 минути на седмица, за да се съберете целия екип.

Важното е да предвидите всичко според нуждите си. Ако смятате, че за дадена среща се нуждаете от повече време, коригирайте този блок.

Използвайте интервали за срещи

Има страхотна функция в Google Calendar специално за записване на срещи. Тя ви позволява да планирате времето си и след това да го разделяте на части. Например, можете да насрочите три часа за срещи извън офиса и след това да го разделите на три отделни срещи – по една на час.

Определете си време за e-mail

Това е много важно. Имейлът може да ти разкъса времето ако му позволиш. За да избегнете това, не го проверявайте непрекъснато.

Планирайте спорт и време със семейството

Няма да ви остане време за удоволствие освен ако не го планирате. Планирайте сутрин, обед или вечер. Спортувайте три пъти седмично или всеки ден. По същия начин планирайте време за семейството си. Ако сте работохолик, като мен, ще апонеша крадеш време от семейството си, освен ако не го заложиш предварително.

Наистина управлявайте времето си

Постояно си мисля за това от къде мога да получа повече време и как мога да го оптимизира. Щастлив съм да го правя и не позволявам на някой друг да го организира вместо мен. Срещам се с много много хора през седмицата и графикът ми е винаги здраво натоварен. Следвайки една добре планирана рутина обаче се чувствам по-малко стресиран. Опитайте, вие ще се чувствате по-продуктивни и щастливи!

Източник: www.entrepreneur.com

Related Post

No Comments

Add your review

Your email address will not be published.