Enter your keyword

post

Психология на цветовете

Психология на цветовете

Не е тайна, че цветове предизвикват различни емоции. Търговци се възползват от този факт от много години. Но кои цветове какви чувства предизвикват?

Червеното наприме стимулира апетита. Ето защо известните ресторанти вериги като Макдоналдс, Pizza Hut и KFC и използват червен цвят за лого и декорация на обектите си. В същото време синьото е предпочитано от мъжете и корпорациите често го използват за обозначаване на производителността.

Често купувачите избират какво да купят на базата на цвета. Според Color Marketing Group, компания специализирана в използването цветове, те представляват 85% от причината, поради която човек избира един продукт пред друг.

  • 93 % от покупките са на база визуно усещане.
  • 84.7 % от купувачите признават, че цвета е от значение при избора на покупка.
  • 80 % от хората смятат, че цвета увеличава разпознаваемостта на дадена марка.

Ето кратък анализ на това какво означават цветовете и за какво са най-препоръчителни.

Психология на основните цветове

Жълто: Смята се за весел и топъл тон. Въпреки това, той също така води до преумора на очите и кара бебетата да плачат.

Червено: Привлича вниманието много бързо. Предизвиква силни емоции и повишава апетита. Свързва се със страст, интензивност и любов. Проучванията показват, че червеното може да повлияе негативно когато се изисква концентрация или вземане на решения, тъй като се свързва с опасност.

Синьо: Мъжете предпочитат този цвят. Излъчва спокойствие, производителност и сигурност. Поради тази причина е най-широко използвания цвят в офиси. Също така е синоним на доверие и сигурност. За това е идеален за застрахователни компании, банки и финансови институции.

Вторични и третични цветове

Зелено: Свързва се със здраве, спокойствие, пари и природа. Доказано е, че работниците чиято работна среда е декорирана в този цвят имат по-малко болки в корема. Ефектът на зелено зависи в голяма степен от неговия оттенък; дълбоките тонове предизвикват изобилие, докато бледите излъчват спокойствие.

Лилаво: Лоялност, благополучие, успех и мъдрост. Това е причината царе и други лидери да използват лилави одежди.

Розово: Това е цвят, който успокоява и предизвиква любов. Тъмните тонове се използват, за да изразят забава, вълнение, енергия и младост.  Идеален е за аксесоари за момичета и жени. Светлите тонове на розовото се свързват с романтика.

Бяло: Свързва се с чистотата, невинността и празнота. Идеален за използване в малки пространства, защото това дава усещане за простор.

Кафяво: Този цвят се свързва със земя, доверите и практичност. В същото време е малко по-скучен и може да бъде свързан с мръсотия.

Оранжево: Синоним на вълнение, емоция, топлина и грижа. Използва се, за да привлече внимание и да предизвика радост.

Цветовете в рекламата

Зелено: В продължение на векове символ на плодородието. В действителност, това се казва, че дори и днес зелените подаръци се приемат като сексуално съобщение.

Синьо: Често се използва, за да се предаде корпоративно послание. Марките, които го използват: Volkswage, Forbes и AT & T.

Червено: За стимулиране на апетита.

Черни, бели, сребърни и златни тонове обикновено се използват за луксозни стоки, защото те дават усещане за изисканост. Марките, които го използват: Prada, Michael Kors и Chanel.

Розово: Това е женствена цвят. Заедно с лавандула и бяло, служи за бързо привличане на женска аудитория. Марките, които го използват: Victoria Secret и фондации за превенция на рак на гърдата.

Цветове за закрити помещения (дом/офиса)

Офис: Препоръчителната боя на работното място е синя, защото тя е свързана с производителността и концентрацията.

Стая: Най-добрият цвят за украсата на стаята на една къща е зелен. Дава спокойствие и усещане за здраве, съществените фактори за добър сън.

Кухня: Перфектното решение за тази стая е жълто. Увеличава метаболизма, добавя блясък и светлина на мястото, а също така осигурява енергия.

Дневна: Леките пурпурни тонове (като лавандула) служат за успокояване на нервите и улесняване на релаксацията.

Хранене: червеното, защото то повишава апетита.

 

 

No Comments

Add your review

Your email address will not be published.